حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟ تاریخ و ساعت بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | کلوپ به دنبال اعاده حیثیت بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی!
سرخط خبرها

محل برگزاری مسابقات شهرخودرو مشخص می‌شود| سوءتفاهم ورزشگاه ثامن!

  • کد خبر: ۵۱۴۲۹
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
محل برگزاری مسابقات شهرخودرو مشخص می‌شود| سوءتفاهم ورزشگاه ثامن!
نشست سرنوشت‌ساز تعیین محل برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در مشهد برگزار می‌شود.
مرتضی اخوان|شهرآرانیوز؛ هنوز قاب‌های ماندگار شعف جوانان مشهدی از اولین حضورشان در ورزشگاه شیک و مدرن وسط شهر در ذهن‌ها باقی است. با‌وجود‌این خبری شوکه‌کننده هفته گذشته از‌سوی اداره کل ورزش و جوانان مبنی‌بر انتقال دیدار‌های تیم فوتبال شهرخودرو در لیگ برتر از ورزشگاه امام‌رضا (ع) به ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) منتشر شد؛ خبری که نه خواست تیم میزبان مشهدی در لیگ برتر بود و نه هواداران فوتبال دوست داشتند که بار دیگر مجبور شوند برای تماشای فوتبال کیلومتر‌ها از مشهد خارج شوند و در جاده شاندیز به تماشای نمایش تیم شهرشان بنشینند.
 
اما این تصمیمی بود که به اذعان مدیرکل ورزش و جوانان از‌سوی شورای تأمین گرفته شده و باید همه تمکین کنند. نکته جالب‌توجه در این اصرار و اظهار شرایط کرونایی است که موجب شده رقابت‌ها بدون تماشاگر برگزار شود و بر همه پوشیده است که اصرار شورای تأمین برای این انتقال از چه بابت است؟
 
اگر بحث‌های امنیتی یا ترافیکی در میان است که پاسخ روشن است، بازی‌ها بدون تماشاگر است و مشکلی از‌این نظر پیش نمی‌آید. با‌این‌همه پیگیری‌های شهرآرا‌ورزشی در گفتگو با فرماندار مشهد، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، مدیرعامل مؤسسه تربیت‌بدنی آستان‌قدس‌رضوی و رئیس هیئت فوتبال استان حکایت از جلسه مهمی داشت که قرار است ظهر امروز در ورزشگاه بازسازی‌شده ثامن‌الائمه (ع) برگزار شود و تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

مصوبه دردسرساز‌۹۸

هفته گذشته بود که مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی بعد از بازسازی ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد اعلام کرد بنا بر مصوبه شورای تأمین، دیدار‌های شهرخودرو در لیگ برتر از‌این‌پس باید در این ورزشگاه برگزار شود؛ مصوبه‌ای که با توجه به برگزاری رقابت‌ها بدون تماشاگر، کمی غیرمنطقی و بحث‌برانگیز به نظر می‌رسید.
 
احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان‌رضوی، درباره این مصوبه گفت: این مصوبه مربوط به سال گذشته است، ولی در آن تعیین زمان شده بود. بر اساس زمانی که برای این انتقال در آن مصوبه تعیین شده بود، حالا یا باید مصوبه جدیدی ابلاغ یا مصوبه قبلی اجرایی شود.
 
مسئله زمانی مصوبه، نکته‌ای است که مدیرکل ورزش و جوانان هم به آن اشاره و اظهار کرد: درست است که مصوبه مربوط به سال گذشته است، اما طی همین مدت چندین‌بار نامه‌نگاری شده و شورای تأمین گفته باید مصوبه اجرایی شود. این‌همه در‌حالی است که فرماندار مشهد، به عنوان یکی از اعضای تعیین‌کننده شورای تأمین در توضیح این مصوبه گفت: مصوبه مربوط به سال گذشته است و اگر دوستان درخواست بدهند، ادامه برگزاری رقابت‌ها در ورزشگاه امام‌رضا (ع) را در شرایط کرونایی کنونی بررسی می‌کنیم.

بند جالب مصوبه قدیمی

در میان تمام اظهارات مسئولان درباره مصوبه شورای تأمین برای انتقال بازی‌های لیگ برتر از ورزشگاه امام‌رضا (ع) به ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع)، مدیرعامل مؤسسه تربیت‌بدنی آستان‌قدس‌رضوی به نکته جالبی اشاره کرد. علیرضا تاج‌فیروز در‌این‌باره توضیح داد: تا‌جایی‌که من اطلاع دارم، در این مصوبه که مربوط به سال گذشته است، آمده است دیدار‌های با تماشاگر و آن هم بازی‌های حساس مثل دیدار شهرخودرو با سرخابی‌های پایتخت باید به ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) منتقل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ورزشگاه امام‌رضا (ع) از محل موقوفات حضرت رضا (ع) ساخته شده و یک سرمایه محسوب می‌شود که باید از آن بهره برد. حالا درحالی‌که مسابقات بدون تماشاگر است، باید از دوستان بپرسید که چرا به برگزاری رقابت‌ها در ورزشگاه ثامن اصرار دارند.

تاج‌فیروز تصریح کرد: به‌هر‌تقدیر فکر می‌کنم باشگاه شهرخودرو هم به میزبانی در ورزشگاه امام‌رضا (ع) راغب‌تر است و ما هم همچون گذشته آمادگی میزبانی رقابت‌های این تیم در لیگ برتر را داریم.

اداره کل ورزش در ‌پی رفع یک ابهام

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی بعد از تمام این حرف و‌حدیث‌ها که از اظهارات هفته گذشته‌اش نشئت گرفت، در تازه‌ترین صحبت‌هایش گفت: نامه‌نگاری‌های شورای تأمین باعث شد ما بخواهیم بازی‌ها را به ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) ببریم، والا هم ما، هم باشگاه و هم مردم دوست دارند بازی‌ها در شهر و در ورزشگاه امام‌رضا (ع) برگزار شود.
 
فرزاد فتاحی افزود: امروز مسئولان امنیتی استان قرار است از ورزشگاه ثامن بازدید کنند و در جلسه‌ای تصمیم نهایی را بگیریم و با توجه به اینکه هنوز کار نصب برخی صندلی‌ها کامل نشده است، فکر می‌کنم ان‌شاءا... بتوانیم نظر مساعدشان را برای برگزاری رقابت‌ها در ورزشگاه امام‌رضا (ع) جلب کنیم.
 
این‌همه در‌حالی است که گفته می‌شود اداره کل ورزش و جوانان استان در‌پی آن است تا با بردن بازی‌ها به ورزشگاه ثامن بعد از بازسازی این ورزشگاه از آن درآمدزایی کند و در مقابل، آستان‌قدس هم بدش نمی‌آید حق اجاره هر مسابقه شهرخودرو به حسابش واریز شود. بالا‌رفتن هزینه‌های نگهداری هر ۲ مجموعه به‌شکلی است که خالی‌ماندنش ممکن است خیلی زود، ورزشگاه را با آسیب جدی ناشی از کمبود بودجه نگهداری رو‌به‌رو کند.

مسئله ترافیک و امنیتی که موجود است!

فرماندار مشهد در ذکر دلیل اصرار شورای تأمین بر انتقال بازی‌های لیگ برتر از ورزشگاه شیک داخل شهر به ورزشگاه بیرون شهر، گفت: به‌هر‌حال ورزشگاه امام‌رضا (ع) در نقطه حساسی از شهر قرار دارد که از لحاظ ترافیکی ممکن است برای عبور‌و‌مرور مردم مشکل ایجاد کند و این مهم‌ترین دلیلی است که می‌خواهیم بازی‌ها به ورزشگاه ثامن منتقل شود.

صحبت‌های سیدمحمدرضا هاشمی درحالی مطرح می‌‎شود که گزارش‌های نیروی انتظامی در یکی‌دو سال اخیر که مسابقات حتی با حضور تماشاگران در ورزشگاه شیک داخل شهر برگزار شده، کوچک‌ترین مشکلی را ایجاد نکرده است. با تدبیر نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی حتی دیدار‌های بزرگ سرخابی‌های پایتخت با شهرخودرو با میانگین ۲۵‌هزار تماشاچی در ورزشگاه امام‌رضا (ع) در ۲ سال اخیر با موفقیت برگزار شده و هیچ‌گونه مشکل ترافیکی یا درگیری‌های امنیتی وجود نداشته است.

امروز؛ تصمیم درست اتخاذ می‌شود؟

جلسه ظهر امروز برای تصمیم‌گیری نهایی در‌این باره برگزار خواهد شد و در‌این‌میان فوتبال‌دوستان مشهدی نگرانی‌های ویژه‌ای دارند؛ نگرانی از بازگشت به جاده شاندیز، نگرانی صاد‌رنشدن مجوز بازی‌های شهرخودرو در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) از‌سوی سازمان لیگ و نگرانی تشدید بحران روی بحران برای شهرخودرو جوان‌شده لیگ برتر بیستم. نگرانی که احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال، نیز به آن اشاره و اظهار کرد‌: نفسِ داشتن یک ورزشگاه شیک و خوب دیگر به‌جز امام‌رضا (ع) در مشهد خیلی خوب است و نباید این مسئله را زیر‌سؤال ببریم؛ اما تلاشمان را می‌کنیم تا بازی‌ها در ورزشگاه امام‌رضا (ع) برگزار شود.
 
وی افزود: نمی خواهیم این مسئله بهانه‌ای برای نتیجه‌نگرفتن شهرخودرو شود. ما از ابتدای فصل نگرانی‌هایی بابت اتفاقاتی که در باشگاه شهرخودرو می‌افتد، داشتیم و با وجود تمام کم‌لطفی‌ها، باز هم از تیم شهرمان حمایت می‌کنیم. به نظر می‌رسد امروز در جلسه ویژه قرار است سوءتفاهم ایجاد‌شده بر سر انتقال دیدار‌های لیگ برتر فوتبال به ورزشگاه ثامن برطرف شود و مجوز برگزاری دیدار‌های شهرخودرو در ورزشگاه امام‌رضا (ع) دست‌کم تا پایان دوران برگزاری رقابت‌ها بدون تماشاگر تمدید شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->